Atori coresystem, magia.

Atori core, magia.

Vaikka velhon kyvyt ovat suppeat
-portin luonti
-henkinen yhteys
-kohteen muutos
loitsun tekemiseen käytetty aika riippuu kuitenkin loitsun monimutkaisuudesta, eli siitä mitä yritetään tehdä.

Melkein minkälainen tahansa loitsu on mahdollista kunhan kyseinen loitsu on ensin opittu.
- spontaani loitsiminen ei ole mahdollista
- hyvin parametrisoimalla mestarit pääsevät lähelle, tosin parametsisoidut loitsut ovat hitaampia.

Loitsun hinta
loitsun hinta lasketaan osatekijöiden summasta, ja jos pistemäärä ylittää velhon taikuustason, loitsimiseen käytettävä aika nousee exponentiaallisesti.

Aikataulu, eli hinta jaettuna taito.
1. Sekuntti
2. Minuutti
3. Tunti
4. Päivä (12t)
5. Viikko (8t/pv)
6. Kuukausi
7. Vuodenaika
8. Vuosi.

Pisteiden laskeminen,
Vaikutus
1. Alempi havainnointi
2. Alempi suojaus
3. Alempi luonti
4. Alempi tuhoaminen
5. Alempi muutos
5. Ylempi havainnointi
6. Ylempi suojaus
7. Ylempi luonti
8. Ylempi tuhoaminen
9. Ylempi muutos

Aktivointi
1. Automaattinen
0. Loitsu (avaa valikko, anna komentojono sanoin tai sormin)
-1. Erikoisolosuhteet
-2. Epätodennäköinen tilanne

vaikutusalue (kohde)
0. Yksi
1. Muutama
2. Joukko

Monimutkaisuus
-1. Yksi temppu
0. Muutama käyttötapa
1. Monipuolinen
2. Mitä vain

Etäisyys
-1. Itse
0. Kosketus
1. Lähi
2. Kauko (sympaattinen yhteys)

Muutokset perusaikaan
  • oma erikoistuminen voi vaikuttaa loitsinta aikaan, jos alkemisti käyttää kemikaaleja loitsunsa osasina, voi hän tiputtaa minuutin kestävä loitsinta sekunttiin, tai jos hänellä ei ole mitään alkemistin apua kuten fokusta, voi minuutin loitsinta hypähtää tunnin pähkäilyksi. (etsitään kiertoteitä vaikutuksen saamiseksi.)
  • -1 taso aikaan tiputtaa taulussa aikaa yhdellä, eli minuutti sekunniksi, päivä tunniksi.
  • +1 taso aikaan nostaa aikaa yhdellä tasolla, eli minuutti tunniksi, sekuntti minuutiksi.
Aspekti
-1 aika, aspektin mukainen loitsu
+1 aika, aspektin vastainen loitsu

Aspekteja eli taikuustyyppejä.

Alkemisti
  • hyvä kemikaalia käyttäessään, huono ilman, neutraali fokuksen kanssa
  • 1 taso nopeammin sopivalla kemikaalilla (ruuti + tulipallo)
  • neutraali alkemisella fokuksella (kuten sinkkisauva + TK )
  • ilman alkemiaa +1 taso ( esim. Telesiityminen ilman valmisteltua protaalia.)
Parantaja
  • -1 taso parantavat loitsut
  • +1 taso vahingoittavat loitsut
  • muut perusnopeudella
Soturivelho
  • -1 taso hyökkäysloitsut
  • +1 taso Esineiden lumoaminen (parantelu)
Illusionisti
  • -1 taso aikaan harhoihin.
  • +1 taso aikaan fyysiseen luontiin.
Mentalisti
  • -1 taso aikaan Henkisiin taikoihin, kaikki psyykkiset kyvyt
  • +1 taso aikaan Elementaali taiat paitsi psykokinesia (1/luonne), fyysiset taiat. Telesiirtyminen
Klassinen velho
  • -1 aikaan taikasauvan kanssa
  • +1 aikaan ilman taikasauvaa
  • neutraali jonkun toisen taikasauvalla
Elementalisti
  • -1 Elementaaliloitsut (tuli,vesi, maa, ilma, sähkö)
  • +1 Henkiset loitsut (paitsi psykokinesia, elementin TK, ESP elementin kautta jne.)
Kastit ja yleisimmät taikuustyypit
  • Protektori - Soturivelho tai Elementalisti
  • Insinööri - Alkemisti tai Parantaja (lääkäri)
  • Meklari - Klassinen velho tai illusionisti
  • Ministeri - Mentalisti

Comments

Popular posts from this blog

Haltiat

Dungeon-Fu, Slaine

Vuosituhannen taistelu