Silverin Maailma, Velhot

Velhot

ovat Marsin eli Aresin pappeja jotka pystyvät vaikuttamaan suoraan todellisuuteen symbolisen ohjelmointikielen avulla. Velhon tunnistaa helposti vihreästä väristä. Mitä vihreämpi veri, sitä mahtavampi potentiaali.

Toisin kuin Saturnuksen aatelisilla, velho saa arvonimensä vasta saavutettuaan vaaditun koulutustason.
Potentiaali
  1. vihertävä veri, taikuri
  2. vihreän punainen, velho
  3. punertavan vihreä, maagi
  4. tumman vihreä, arkkimaagi
  5. täys vihreä, ylempi arkkimaaki.

Koulutus:
  • Hyvinkin kallis peruskoulutus 3+3 vuotta, josta kasti koulutus 3v.
  • ei-velhot pääsevät peruskouluun maksamalla rahalla, velhot taas lainalla.
  • peruskoulun jälkeen alkaa varsinainen velhokoulutus (joka täysin hyödytön maallikoille)
  • Kutsu kouluun tulee (aikaisintaan) 10 vuotiaalle.
Velhokoulutus (2v per vaihe, koulu 1v + 1v työharjoittelu.)
  • taikuri koulutus, (amanuenssi.) 2v
  • velho koulutus 4v
  • maagi koulutus (dosentti) 6v
  • arkkimaagi koulutus 8v
  • ylempi arkkimaagi koulutus (professori) 10v
täysveriset saavuttavat arvonimiä pelkällä koulutuksella, vähempiarvoiset joutuvat tekemään työtä ja ansaitsemaan arvonimet ajan kanssa. Puhdasverisiä on selvästi vähemmän kuin puoliverisiä, "mutaverisiä".

Arvonimet:
- vastuu tietystä määrästä ihmisä, ihmiset ovat aika paljon velhojen armoilla Marsissa, siksi jokaiselle velholle annetaan vastuu huolehtia ryhmänsä turvallisuudesta.

5. dekaani (liittouma, monta klaania.)
4.rehtori (klaani, 1000 henkilöä)
3. professori (instituutti, 500 henkilöä)
2. dosentti (ryhmä, n. 100 henkilöä)
1. amanuenssi (joukkio, n. 30 henkilöä)

Kastit:
  • Protektori - sotilaskoulutus, puolustaa ryhmänsä
  • Insinööri - mekaniikka koulutus, huolehtii ryhmänsä varusteista.
  • Meklari - kauppias, huolehtii ryhmänsä taloudesta.
  • Ministeri - hallitsija, hallitsee ryhmänsä.
Voimat
  • Luo etäportti paikkaan
  • muuta kohde (nanokoneilla)
  • luo henkinen linkki kohteeseen.
Loitsut
  • Viikossa voi kehittää loitsun jota voi käyttää milloin vain, spontaanisti loitsua ei voi kehittää, joskin mestarit luovat yleensä joustavia parametrisoitavia loitsuja, mutta ne ovat selvästi hitaampia kuin loitsut ilman parametrejä.
  • Päivässä voi kopioida loitsun kirjasta tai opetella opettajan avulla.
  • Loitsut ovat arvokkaita, meklarivelhot käyvät niillä jatkuvasti kauppaa isoilla rahoilla.
  • Hallitsemattomat loitsut joita tehdään hallitsemattomien tunteiden palossa muokkaavat käyttäjänsä ulkonäköä, verenhimoinen sadisti velho muuttu väistämättä ajan myötä demonisen näköiseksi.
  • Muutos lähes poikkeuksetta ilmenee demonisena ulkonäkönä. (jopa rakastunut velho alkaa muistuttaa satyyriä ja siten saa demonisia piirteitä...)

Comments

Popular posts from this blog

Haltiat

Dungeon-Fu, Slaine

Vuosituhannen taistelu